De 5 beste voorjaars tips voor je winkel!

Wil je scoren met lente in je winkel? Klanten trekken met je voorjaarspresentatie? Inspiratie voor je etalage? Wij recycleden ons blog van vorig jaar. Met nieuwe voorbeelden, nieuwe kleuren en nieuwe winkels. Omdat de tips waardevol (hetzelfde) blijven maar de vertaling steeds weer anders is! Laat je inspireren door onze tips!  

Tip 1. Kleur!

Kleur is een zeer krachtig middel om te gebruiken in je winkel! Wil je klanten verleiden met je seizoenspresentatie plaats dan producten met de juiste lente kleuren duidelijk in beeld. Bijvoorbeeld in de etalage of direct vooraan bij binnenkomst in je winkel.

Bij het voorjaar zijn frisse kleuren als geel en wit en pasteltinten logische keuzes. Ook veel roze dit jaar! Felroze en zachtroze, maar ook de zalm en mooie koraal-tinten zoals bij Vanilia. Mooi met een tipje blauw of groen zoals deze Vintage winkel of de plantpotten display bij Intratuin

Als je collectie niet erg kleurrijk is kun je kleur van je display als achtergrond gebruiken om klanten aan te trekken. Een roze omgeving voor de zilveren sieraden van …. Of zoals bij Timberland waar warm oranje sokkels de zon laten schijnen in de etalage. Mooi in contrast met roze is turquoise zoals te zien op de poster van de Bodyshop een zeer krachtig middel om te gebruiken in je winkel ! 

Tip 2. Laat seizoendromen zien

Als je bezig gaat met de vormgeving van een nieuw seizoen in de winkel vraag je jezelf eerst af, wat wil de klant ZIEN in dit seizoen? Welke dromen of verlangens heeft hij of zij? En welke behoeftes of misschien zelfs problemen in dit seizoen? Lekker weer is een van onze grootste verlangens! (hier in Nederland 😉

De zon is een mooie droom na veel regen en donkere dagen. Bij veel modeketens zien wij daarom allerlei luchtige kleding in aanloop op het mooie weer. En moeten wij niet een bijpassende zonnebril bij onze nieuwe voorjaarsoutfit? Massimo Dutti en de Bijenkorf brengen ons op ideeën door zomerse accessoires te presenteren.

Versterk de beleving met communicatie

IKKS laat een zonsondergang zien, dat deze sunset in LA is lezen wij op de tekst van de etalageruit. Communicatie kan het voorjaarsgevoel enorm versterken.

Een uitnodiging als Let’s spring gecombineerd met het beeld van een blauwe lucht en bloesem in de etalage van de Yves Roger is dan ook super aantrekkelijk! Of het Let’s Bloom in de etalage van Riviera Maison.

Bloei!

Bij het mooiere weer gaat de natuur ook weer nieuwe vormen aannemen, bloemen, bloesem en bladeren zijn fijne associaties om te laten zien. Laat je bloemigste assortiment zien of plaats een mooi boeket bij je presentatie. Let it grow!  

Tip 3. Doe iets met Pasen!

Naast het verbeelden van de lente kijk je ook welke feest- of andere bijzondere dagen in dit seizoen vallen. Pasen is het grote feest waar klanten geld aan uit gaan geven of voor gaan shoppen. Help je klanten daaraan herinneren.
Als je echt paasassortiment hebt zet je dat in focus zoals in de museumshop van Museum Voorlinden. Of zoals de onweerstaanbare paaslekkernijen presentatie bij de Hema, zo aantrekkelijk al die glinsterende kleuren en goed uitgelicht. Ook een enkele decoratieve haas tussen de planten en pottenpresentatie kan een instant paasgevoel opwekken.

Tip 4. CLEAN UP! Verander en vernieuw!

Wat je ook doet, DOE IETS! Maak lekker schoon, verander je opstelling, zorg voor een nieuwe indruk. Bezoekers houden van verrassingen. Daarom is de Pop up aankondiging van Distrikt Norrebo een fijne uitnodiging om snel weer terug te komen. En NIEUW is een hele aantrekkelijke tekst om te gebruiken in je LENTE etalage. Er is nog altijd werk aan de winkel!
Bij Calexis is de etalage in aanbouw en de Final Sale bij Birkenstock maakt plaats voor de nieuwe collectie.   

Tip 5. Wees eigenwijs

Zoals met alle presentaties en promoties kies je eigen weg! Wees eigenwijs en kies je eigen timing. De Hema verwoordt precies wat je als klant denkt als de eerste paaseitjes weer opduiken in de winkel. Bij IKEA is de lente in de winkel groen. En de etalage van Dr. Martens heeft helemaal geen lentegevoel, of zit verroest geel ook in het lente-pallet?   

TRAINING PRODUCTPRESENTATIE
Heb je als winkel of winkelketen zin in meer kennis en kunde over winkelpresentaties? Dan is de Training productpresentatie perfect als je wilt werken aan je winkeluitstraling!

WORKSHOP KRIJTBORD SCHRIJVEN
Wil je flexibel en up to date communiceren? Snel en milieuvriendelijk kunnen handelen? Leer schrijven op een krijt- en stoepbord! Kijk hier voor ons aanbod!

Tot ziens en blijf kijken! Kurien & Marjolein 

Interessant! Neem contact met mij op

Ontvang nu GRATIS het 3 delig Werkboek Krijtbord Schrijven!

Waarom? Omdat het beter kan! Een krijtbord (of stoepbord) voor je zaak is het eerste contact met je toekomstige klant! Super belangrijk dus. Er valt winst te behalen!

werkboek krijtbord schrijven

You have Successfully Subscribed!