Hornbach! Er zijn winkels en zaken waarvan het niet uitmaakt hoe ze eruit zien!
Neem nou de Surinamer waar ik afgelopen week at, het eten is daar zo heerlijk dat ik ze het gebrek aan interieurkennis en styling vergeef. Ook het verkeerd uitserveren van de gerechten is echt geen enkel probleem, we lachen erom en genieten van wat er wel uit de keuken komt rollen.
Tot het moment dat er een Surinamer in de buurt opent met een mooier interieur, een betere service en hetzelfde lekkere eten voor dezelfde prijs (en misschien wil ik daar zelfs wel wat meer euro’s voor neertellen). Dan kan hoe de zaak eruit ziet wèl het verschil maken. En is het snel gedaan met het succes van het eerste restaurant.
Waarom Hornbach?
Dan Hornbach, wat is de reden om voor Hornbach te kiezen? Er zijn zoveel andere aanbieders/bouwmarkten op de markt. Waarom Hornbach? Het is zeker niet de look van de winkels die ons over de streep trekt. Het zijn niet de inspirerende presentaties die aantrekken. Het zijn denk ik ook niet de, nogal bijzondere, TV commercials.
Waar Hornbach Nederland mee heeft veroverd is het enorme aanbod, het geweldige assortiment! Andere merken, meer keuze per productgroep, verschillende prijsniveaus èn meer voorraad! Als je bijvoorbeeld meer dan 8 rechte latten direct wilt meenemen is dat geen enkel probleem.
Service & Gemak
Het voordeel van beschikbaarheid (in combinatie met prijs) blijkt zo groot dat menig aannemer, schilder en hovenier hier inmiddels zijn materialen aanschaft. De nieuwste mega store in Duiven heeft nu zelfs een Drive In voor grote ladingen!
Niet tobben met karretjes op- en afstapelen, gewoon de aanhanger naar binnen rijden en overdekt laden. Kijk dat is meedenken met de klant. Dat is Service met de hoofdletter S! En Gemak met de hoofdletter G!
Inspiratie/winkelbeleving
Zoals gezegd voor de inrichting komen wij hier niet. De stijl/look van Hornbach is vrij schreeuwerig in roze en oranje en de inrichting bestaat uit lange magazijnstellingen en vaak veel gerommel eromheen. Felle verlichting en een overload aan communicatie boodschappen prikken in onze ogen.
De inspiratie komt uit de collectie, lekker zwerven door de gangen met touwtjes, dopjes, behang, bakjes en buizen en bedenken wat je daar allemaal mee kunt maken. Je kunt als klant veel zelf doen/jezelf bedienen, en waar nodig hulp vragen aan de vaak joviale medewerkers.
Wij helpen Hornbach groeien
Na wat vooronderzoek besluiten wij stellingen aan te schaffen voor ons etaleer magazijn. Overal wordt dezelfde stelling aangeboden, je kent ém misschien wel, spaanplaat planken en gegalvaniseerde staanders van rond de 20-25 euro en altijd in de aanbieding. Een keer aangeschaft voor de schuur thuis. Eens maar nooit weer, wat een onmogelijk ding. Hornbach biedt dezelfde goedkope wegwerp stelling aan. Maar ook is er een net iets betere serie van stellingen verkrijgbaar in diverse dieptes en hoogtes, en niet te duur. Die schaffen wij aan. Zo helpen wij Hornbach groeien.
Handgeschreven
Tijdens onze rondgang door de winkel zien wij een medewerker gewapend met stift en papier, nieuwsgierig volgen wij zijn weg om te zien hoe hij deze gaat schrijven.
Resultaat
Dit was het resultaat van zijn schrijfactie. “Beter iets communiceren dan niets” is ons motto als schrijfjuffen. Graag zouden wij hier een lesje handgeschreven teksten willen geven. Dan krijgen de Hornbach medewerkers meer kennis en vaardigheden zodat de winkel beter en iets mooier wordt èn verder groeit.
Meer kennis en kunde over winkelpresentaties? Denk eens aan een TRAINING PRODUCTPRESENTATIE ! Voor winkelketens die willen werken aan hun winkeluitstraling.
Of een handige WORKSHOP KRIJTBORD SCHRIJVEN altijd flexibel en up to date communiceren
Kijk hier voor ons aanbod
Tot ziens en blijf kijken!
Kurien & Marjolein