De eerste lentedag, hij komt echt!

Maar wanneer precies? Net als de eerste weidegang van de koeien, de natuur bepaalt. Maar dan gaan we ook helemaal los!
Jij kunt in ieder geval zorgen dat je er klaar voor bent! Dus aan de slag!
We gaan je helpen, met tips voor je winkel of onderneming. Heb je geen winkel maar ontvang je wel klanten? Dan gelden deze tips ook voor jou!

RUST REINHEID REGELMAAT

Rust, Reinheid, Regelmaat, ook wel de 3 ‘R-en’ genoemd, werd vroeger veel gebruikt als tip aan jonge ouders voor het verzorgen van baby’s en kleine kinderen. Achterhaalt? Misschien…en toch, er zit wel wat in. Wij hebben het eens vertaalt naar een winkel, en ziehier. Het werkt!

 

RUST

 

# Tip 1: Maak keuzes!

Maak keuzes in je assortiment. Voor een consument is kiezen lastig, help door zelf een eerste selectie te maken. Dit geldt voor producten maar ook voor diensten.

# Tip 2: Ruim op!

Geen dozen met producten of andere voorraad op de winkelvloer.
Tenzij je het gebruikt in een presentatie. Als er voorraad afgeleverd wordt,
zet het dan direct in het magazijn.

Is de wachtruimte of spreekkamer in orde? Zal je klant zich er prettig voelen?
Wat hangt er aan de muur? Wat wil je ermee zeggen?

 

# Tip 3: Werk op kleur

Zorg dat de producten op kleur worden gepresenteerd, een rust(lust) voor het oog. En mooi om te zien!

Gebruik voor ontvangst/wachtruimtes zachte en neutrale kleuren.
Ton-Sur-Ton, dat zijn rustige kleuren uit hetzelfde kleurenschema. Kies 3 of maximaal 4 kleuren en houd je daaraan.

 

 

 

REINHEID

 

# Tip 4: Maak schoon!

Zorg dat je winkel schoon is. Dus: Stofzuigen, Ramen lappen, Planken stoffen. Kapotte lampen vervangen, je toonbank opruimen.

Veeg de stoep voor je winkel schoon, dooie planten uit de plantenbakken en voorzien van frisse violen!

Is de buitengevel schoon? Je bedrijfsnaam duidelijk te lezen?

 # Tip 5: De etalage is het gezicht van je winkel!

Zorg dat je etalage er goed uitziet! Werk met seizoendecoratie, let daarbij op je compositie en zorg dat je belangrijkste producten op ooghoogte(1 meter 60) staan! Meer tips en inspiratie nodig?
Kom naar onze Training 0.1 Basis Presenteren en Etaleren!

 

# Tip 6: Instore communicatie

Hangen je borden recht, zijn je prijskaarten en aanbiedingen netjes geschreven? Welke boodschap schrijf je op? wat staat er op je stoepbord buiten? Kun je hier wel wat meer inspiratie bij gebruiken? Stuur jezelf naar onze Training 0.1 Basis tekst schrijven!

 

 

REGELMAAT

 

# Tip 7: Overzicht

Zorg voor een goed overzicht in je winkel. Loop zelf eens je eigen winkel binnen. Waar loop je als eerste tegenaan? Heb je een goede shopstopper? Is de routing op orde? De indeling duidelijk?

Deze Paas shopstopper zie je als eerste bij binnenkomst van Hudsons Bay. De tafels zien er mooi geëtaleerd uit en samen met de communicatie is de presentatie klaar voor het Paasweekend.

Om de displaytafel is meer dan voldoende ruimte waardoor er ook genoeg zicht is naar de rest van de winkel.

 

# Tip 8: Herhaling

Zorg voor herhaling in je presentaties, kies voor een ritme in de opstelling van je aanbod dat geeft een rustig en krachtig beeld. Ook in je wandpresentaties is herhaling belangrijk. Je kunt dan meteen wat extra voorraad kwijt!

# Tip 9: Structuur

Breng structuur aan in je planning en administratie. Zorg voor een beetje regelmaat in je dag. Plan ook de wat minder leuke klusjes in zoals schoonmaken.

Oh ja, de laatste Tip: Vergeet je zelf niet! Dus even door de wasstraat! 🙂

 

 

Fijne Lente!

Ontvang nu GRATIS het 3 delig Werkboek Krijtbord Schrijven!

Waarom? Omdat het beter kan! Een krijtbord (of stoepbord) voor je zaak is het eerste contact met je toekomstige klant! Super belangrijk dus. Er valt winst te behalen!

werkboek krijtbord schrijven

You have Successfully Subscribed!