Voor de kerst is het nog wat vroeg, maar je wilt wel laten zien dat je klaar bent voor de feestmaanden. Hoe?
We hebben 5 handige en goedkope presentatietips voor je!

1.Presenteer cadeaus!

Het hele jaar door is het een belangrijk thema. Maar in de laatste maanden van het jaar een absolute must: CADEAU! Een tip is om cadeaus voor je winkel te hebben met jouw eigen unieke look! De cadeaus zullen de uitstraling van je winkel versterken. Cadeaus kunnen zelf ingepakte dozen zijn of geschenkdozen met tekst of logo. Plaats de cadeaus bij je entree of in de etalage als sfeermaker.

  

 

 

 

 

 

Eye-catcher of handige opbouw

Door de cadeaus te stapelen, krijg je automatisch de mooie niveauverschillen die je nodig hebt voor een aantrekkelijke opstelling. Cadeaus in een opvallende kleur zijn een echte Eye-catcher in de wand zoals bij Jack & Jones.

          

 

 

 

 

 

 

 

Door het cadeau als opbouwelement te gebruiken, en enkele dichte en andere juist open te laten zien krijg je helemaal de goede cadeausfeer. Als cadeaus in een piramide vorm geplaatst worden maken ze samen een kerstboom, zo sla je 2 vliegen in 1 klap.

2. Een cadeau voor…? Presenteer per doelgroep!

Voor wie zijn de cadeaus in je winkel? Presenteer duidelijke suggesties voor vrouwen, kinderen en mannen.
Persoonlijk vinden wij het shoppen voor onze mannen een lastige job, dus heel fijn als er een suggestie gedaan wordt voor een goed idee.Maak een stoere groep en met een krijtbordje ‘for him” erbij kan het de zoekende klant niet ontgaan. Want de klant is op zoek reken maar, alle suggesties zijn welkom!
Zo’n handgeschreven bordje bij je presentatie geeft een persoonlijke uitstraling. Wil je ook graag zelf leren schrijven? Download nu ons GRATIS werkboek KRIJTBORD SCHRIJVEN!

 

 

 

 

 

 

Blijf origineel!

Bij H&M in de etalage zagen wij een originele variant op het thema cadeau. In de etalages staan allerlei herkenbare vormen per doelgroep schitterend ingepakt als decor voor de feestkleding.
Een auto van formaat bij de jeugd, een snowboard en fiets bij de heren en een cello bij de dames. Een mooi warm kleurenpalet en afgewerkt met linten en labels.

 

 

 

 

 

3.Decoratie hoeft niet duur te zijn!

Bij IKEA vonden wij een licht-box voor 19.95. Door er een rode strik om te plaatsen werd de fondueset een in het oog springend cadeau. Met wat witte bolletjes sneeuw van de Action erbij geeft het ook nog een winters tafereeltje. Een strik is een cadeau! Maak vooraf ingepakte cadeaus, een leuke set van 3 kaasjes in folie, proefmoment erbij en prijs, strik erop en klaar!

 

 

 

4. Breng de klant op cadeau-ideeën!

Door je product in een stolp te plaatsen maak je er een uniek en begeerlijk object van. Ook een opengewerkt frame plaatst het product in een eigen kader voor extra attentiewaarde. Met een strik erop is het een cadeau!

  

 

 

 

 

 

 

Presenteer een prijs!

Ons oog viel op een slim idee in een Londense etalage! Presenteer verschillende cadeaus onder hetzelfde budget. Zoals voor 10 of 20 euro bijvoorbeeld of 30 pond in dit geval. Omdat veel mensen afspreken cadeaus te kopen voor een bepaald bedrag is het communiceren van de prijsgroep een super idee.
Sowieso goed om her en der in de winkel prijsaanbiedingen te communiceren, rekening houdend met de verschillende budgetten!

 

 

 

 

 

 

 

5. Pak (ze) in!

Niet alleen pak je klanten in, je pakt natuurlijk ook cadeaus in! Het is echt een toegevoegde waarde als een cadeau mooi is ingepakt! Leuk om te geven en fijn om te krijgen, zeker als het onder de boom gelegd wordt. Dat is online nog lang niet goed geregeld bij iedereen, of je moet er extra voor betalen!

Sommige klanten kiezen de winkel voor hun aankopen op het inpakbeleid. Sissy boy doet het bijvoorbeeld heel goed. Zij verpakken je cadeau met schitterend eigen Art deco papier en een gouden strik. Bij Lush zijn de sets al ingepakt, 1 set is open om te kijken, voelen en vooral ruiken wat de inhoud van het cadeau is.

 

 

 

 

Inpakken is niet moeilijk!

Inpakken hoeft niet moeilijk te zijn, een mooi cadeauzakje is ook super, als de klant maar niet thuis moeilijk hoeft te doen. Bij de Bijenkorf stond ik vorig jaar in een rij voor de kassa met 5 leuke kersthangers om cadeau te geven met Sinterklaas, ik zag bij voorgangers dat zij cadeauzakje hadden en stickers, in overleg kreeg ik 5 zakjes mee en 5 lege naamstickers. Iedereen blij, ik kon nog besluiten wie ik welke hanger gaf en mooi de namen schrijven (zonder stress) en de medewerker hoefde geen tijd te steken in het apart verpakken.

Deze tips krijg je van ons cadeau 😉 Misschien zit er een idee voor je bij!
Tot ziens!

Kurien en Marjolein

Ontvang nu GRATIS het 3 delig Werkboek Krijtbord Schrijven!

Waarom? Omdat het beter kan! Een krijtbord (of stoepbord) voor je zaak is het eerste contact met je toekomstige klant! Super belangrijk dus. Er valt winst te behalen!

werkboek krijtbord schrijven

You have Successfully Subscribed!