Retail & Styling VMBO

promotiematerialen maken

Praktijkles promotiematerialen maken

Hoe leer je een leerling meer over Promotie materialen maken? In het vernieuwde profiel Economie & ondernemen is het een onderdeel dat zeker aan bod komt. Dat betekent naast alle theorie over ondernemen en marketing ook praktijkles over promotiematerialen en communicatie.

Op de juiste manier leren communiceren met je klant is belangrijker dan ooit. Met een duidelijke boodschap zorg je immers dat klanten naar de winkel komen. Maar hoe ziet dat eruit in de praktijk en hoe kom je aan de juiste materialen om mee te werken? Hoe leer je de leerlingen de vaardigheid om op een snelle manier een eenvoudige prijskaart of snelle promotie te schrijven? 

praktijkles promotie materialen maken

tekening lampje workshop Etaleren & presenterenWorkshop Promotiematerialen maken

In de Workshop Promotiematerialen Maken, laten we het doel van promotie en het gebruik van verschillende soorten communicatie in een winkel zien. We gaan schrijven in een professioneel handschrift en werken tijdens de schrijfoefeningen met een duidelijk voorbeeld handschrift en praktische werkbladen. Stap voor stap schrijven in een handschrift dat voor iedereen leesbaar is. Met als eindopdracht een handgeschreven A4 krijtbord!

INHOUD van de Workshop

De volgende onderdelen komen aan bod:

    • Waarom is promotie en communicatie zo belangrijk?
    • De basisprincipes van handgeschreven teksten, letters en cijfers
    • Oefenen met verschillende stiften om een eigen handschrift te ontwikkelen
    • Hoe maak je een goede lay-out voor jouw boodschap?
    • Kleurgebruik en vormgeving
    • Materialenkennis
    • Veel goede en foute voorbeelden uit de praktijk

      De workshop is inclusief alle benodigde materialen en werkbladen.  

Promotie materialen maken

Na de workshop weet de leerling:

Z
Het belang van promotie en communicatie voor een winkel
Z

Meer over hulplijnen, letterhoogte, interlinie en spatiering

Z

Hoe je schrijft in een commercieel handschrift

Z

Tips waar een commerciële boodschap aan moet voldoen

Z

Hoe je een praktische opdracht maakt over lay-out en vormgeving