Over Sale, afprijzing, actie en korting in je etalage.

‘En wat vinden jullie van Sale, prijs en kortingsacties, wat moeten wij daarmee in de etalage? Een Sale etalage wordt al snel lelijk!’ Dit probleem wordt ons regelmatig voorgelegd door deelnemers aan de Workshops Presenteren & Etaleren. Tijd om ons inzicht met jullie te delen omtrent dit etalage issue.

Een sale etalage is schreeuwerig!

We begrijpen het probleem, bij Sale en afprijzing of acties krijg je al snel beelden door van schreeuwerige prijsborden in heftige neonkleuren. En ja, bij een opheffingsuitverkoop, Black Friday actie of bij een prijsdiscounter zien wij nog steeds schreeuwerige prijscommunicatie in de etalage. Prijs is hier dan ook echt de hoofdboodschap om klanten te trekken.

Etalage met executieverkoop
Black Friday etalage Douglas

Sale moet!

Het hele jaar door zijn er tegenwoordig kortingen en acties in de winkel. Was korting geven voorheen een manier om van je oude voorraden af te komen, tegenwoordig is het een slimme marketing tool. Omdat voordeel en afprijzing nu eenmaal onweerstaanbare boodschappen zijn voor klanten. En zeker de Nederlandse klant is gek op voordeeltjes!

Er zijn daarom steeds meer redenen en tijdstippen te bedenken om klanten korting te geven. Mid season sale, pre sale, summer sale of singles day, om maar eens wat voorbeelden te noemen. Daarom Sale moet. Maar het hoeft is niet de hoofdboodschap van je etalage te zijn en het hoeft ook niet lelijk te zijn.

Sale etalage &Other Stories
Sale etalage Bolia

De Sale poster in trendkleur roze bij &Other Stories past perfect in het etalagebeeld. Een ander mooi voorbeeld is de plaktekst van Bolia.com in een stylish lettertype.

De aantrekkelijke Sale etalage

De tijd dat Sale en afprijzing lelijk was is hiermee definitief voorbij. Juist omdat er het hele jaar acties zijn, maken de acties deel uit van het winkelbeeld en dus ook van het etalagebeeld. Uitdaging is om de vormgeving van de acties mee te nemen in de sfeer en het thema van jouw unieke etalage.

Kijk naar de winkelketens en laat je inspireren door de manier waarop zij hun prijsacties vormgeven. Hierbij enkele aantrekkelijke voorbeelden. Een hele eigen (roze) look spotten we bij Monki. Bij Denham maken ze van de Sale teksten een mooi wit kader op de etalageruit. En Mexx gaat, naast de denim boodschap, voor een bescheiden formaat rode cirkel onderaan de etalageruit met de eenvoudige tekst SALE INSIDE. Je kunt ook roepen in plaats van schreeuwen.

Sale etalage Monki
Sale etalage idee Denham
Sale mode etalage

Prijzen en aanbiedingen in je etalage

En prijzen en aanbiedingen in de sale etalage? Ja doen! Nadat de passant iets aantrekkelijks in jouw etalage heeft gezien is de volgende vraag, wat kost het? De prijsaanduiding hoeft niet groot te zijn, het kan een klein formaat zijn of je maakt een nette opsomming.
Een indicatie over je prijs geven kan ook. Zoals bij Pandora te zien is op de ruit, een ronde sticker met charms vanaf 29,-. Daarnaast hebben alle producten in de etalage ook nog een kleine prijsaanduiding.  Bij Coco & Sebas zien we, naast de standaard prijskaartjes, hoe je met een enkele aanbieding al op afstand de aandacht van voorbijgangers trekt. Eenmaal dichtbij gekomen is de aanbieding onweerstaanbaar gepresenteerd. Niks lelijks aan wat ons betreft.

Etalage Coco en Sebas
Aanbieding in de etalage
Pandora etalage communicatie

Workshops over Winkelcommunicatie

Wil je meer weten over het gebruik van communicatie in je etalage? Of wil je leren hoe je communicatie toepast in je winkelbeeld? We helpen je graag! Kies bijvoorbeeld een Workshop Presenteren & Etaleren PRO met als keuzedeel winkelcommunicatie.

Trainers 1meter60 Kurien en Marjolein

Interessant! Neem contact met mij op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.