Valentijnsdag, presenteer nu de liefde in je winkel!
Iedereen heeft behoefte aan aandacht en liefde. Juist nu verlangen we naar warmte, gezelligheid en elkaar! Hoe kun jij als winkelier of horeca ondernemer je klanten helpen met het verrassen van hun geliefde op Valentijnsdag? Of stille aanbidder? Of gewoon een lieve vriend, vriendin of buurvrouw? Hoe presenteer jij jouw geweldige, unieke Valentijns aanbod op een aantrekkelijke manier?
Laat het zien in je etalage en met je winkelpresentaties. We helpen je graag met deze 3 hartverwarmende tips over het presenteren van de liefde!
1. Presenteer de liefde met cadeaus!
Bedenk wat jouw producten toe kunnen voegen aan de liefde. Draag ideeën aan en maak het op die manier voor de klant makkelijk om te kiezen! Presenteer Valentijn cadeaus in diverse prijsniveaus en bied keuzes aan uit verschillende productgroepen. Zo laat je voor elke portemonnee en voor elke geliefde een aantal cadeau ideeën zien.
Wat dacht je van een cadeau in de vorm van een kant & klaar pakket? In de etalage presenteer je wat er precies in het pakket zit. Lees meer in ons speciale CADEAU BLOG
Pak ze in!
Een mooi ingepakt cadeau is heerlijk om te krijgen en heel fijn om te geven! De inhoud van een cadeau is leuk, maar de verpakking, de buitenkant is de extra, de presentatie is ook nu toegevoegde waarde. Pak daarom je cadeaus in met het mooiste papiertje en met het liefste label eraan. Wist je dat sommige klanten de winkel voor hun cadeaus kiezen op de manier waarop de winkel verpakt? Zorg dat jij dat bent!
Maak het cadeau persoonlijk
Iedereen wil graag iets speciaals voor Valentijnsdag geven en krijgen. Geen standaard oplossingen, maar een prachtig en met zorg samengesteld boeket, Valentijns diner voor 2 of speciaal boek maakt het persoonlijk. Het aanbevelen van een cadeaubon is voor veel zoekende gevers ook een uitkomst. Deze kun je extra leuk verpakken met bijvoorbeeld een klein persoonlijk presentje eraan.
2. Presenteer de liefde in de etalage!
Zeg je Valentijnsdag dan zeg je liefde. Maar hoe presenteer je eigenlijk de liefde?
De kleuren rood en roze worden makkelijk geassocieerd met de liefde. Door roze en rood te gebruiken in de etalage zorg je dus voor een snelle visuele herkenning van het thema bij voorbijgangers. Daarbij zijn het ook nog eens kleuren uit de warme kant van de kleurencirkel, dat komt nog eens goed uit in de winterse winkelstraat!
Kies bijvoorbeeld voor een verzameling van rode en roze producten in de etalage, zoals dit pakkende voorbeeld bij Flying Tiger. Of gebruik de kleur(en) van de liefde als ondergrond en/of achtergrond om je meer neutraal gekleurde producten te versterken zoals de mooie vitrine van Pandora! Combineer de twee liefdeskleuren met zwart voor een meer luxe uitstraling of kies een combinatie met wit voor meer frisheid in je winkelbeeld.
De vormen die bij Valentijn passen zijn de hartvorm, de mond als kusje, en bloemen (rode rozen). Voeg van deze vormen bijvoorbeeld een item van toe ter decoratie. Wil je meer tips over presenteren in de etalage?
Download dan onze gratis 10 presenteer- en etaleertips!
3. Communiceer de liefde!
Tekst en taal kunnen je product- of winkelboodschap kracht bij zetten. Wat communiceer je met Valentijn?
Het woord Valentijn of varianten als Valentine’s day of Happy Valentine werken heel goed op een poster of promotiekaart bij je presentatie. Naast het woord Valentijn is ook het vermelden van de datum van Valentijnsdag, 14 februari, voor veel mensen een goede reminder om bijtijds in actie te komen.
Hoe belangrijk de geliefde of naaste ook is, de prijs van de cadeaus blijft ook belangrijk voor de klant. Ook de liefde heeft zijn prijs 😉 Communiceer die prijs dan ook duidelijk in de etalage of display bij het product!
Een kaartje of bord met een handgeschreven tekst komt veel persoonlijker over dan een kaart met voorgedrukte tekst. Het bordje kun je gemakkelijk versieren door er een klein hartje bij te tekenen.
Een stoepbord voor je winkel of restaurant werkt natuurlijk super goed! Geef voorbijgangers een reden om binnen te komen zoals de uitnodigingen van Lush en restaurant Groenland.
Inspiratie nodig voor het schrijven op een stoep- of krijtbord? We komen met onze Workshop Krijtbord schrijven naar jouw locatie om met je team aan de slag te gaan!
Zou je jouw winkelcommunicatie weleens onder de loep willen nemen om te leren hoe je van kijkers kopers maakt? Daarvoor hebben wij alle gelegenheid in de PRO training Presenteren & Etaleren.
Wil je samen met collega’s meer leren over het etaleer vak in je eigen winkel? De basistechnieken oefenen met jouw producten en aan de slag in je eigen etalage? Je boekt direct resultaat met je team in de Workshop Presenteren & Etaleren BASIS op locatie.
Liefs Kurien en Marjolein