5 succesnummers voor je Moederdag winkelpresentaties !

Hoog tijd om deze belangrijke dag vorm te geven in je winkel of onderneming! Na Koningsdag is Moederdag de ‘next big event’, en als je weinig met Koningsdag doet is Moederdag nu al helemaal happening in je winkel, toch?!

No. 1 Presenteer Kant & Klare Cadeau ideeën

Help kinderen (en hun vaders) Maak het ze makkelijk!
Laat een aantal passende cadeau ideeën zien, bied kant & klare pakketje, alvast leuk ingepakt. Goede voorbeelden voor pakkettenverkoop en -presentatie zijn Lush en Rituals .
Slim om verschillende prijsniveau’s aan te bieden bijvoorbeeld 3 keuzes, sommige kinderen keren hun spaarpot om moeder te verrassen en rekenen dus snel of het binnen hun budget past. Communiceer deze prijs dan ook duidelijk en presenteer de pakketten zo aantrekkelijk mogelijk! Leren Etaleren en presenteren?

  

No. 2 D.I.Y.

Uit onderzoek blijkt dat moeders het liefst iets ontvangen wat zelfgemaakt is. Aj, dat is niet voor iedereen eenvoudig, maak het gevers makkelijk en speel daar op in door iets aan te bieden wat zelf versiert kan worden. Of waar moeder’s naam ingezet kan worden. Een foto is standaard smeltwerk, geef dat als tip of voorzie in een direct klaar fotoservice of een oplossing waar een foto in kan.
Zorg dat klanten zelf een cadeau samen kunnen stellen en op die manier een gepersonaliseerd cadeau kunnen geven aan mams. Bij Lush hebben zij ook dit begrepen,  zelf een pakket samen  stellen en laten verpakken in een zogenaamde knot wrap geeft de klant dat unieke cadeau wat zij zoeken.

 No. 3 Speciaal

Iets lekkers vinden de moeders ook altijd fijn, dat kan natuurlijk ook zelfgemaakt of zelf gekocht bij die heerlijke banketbakker waar mama altijd zelf iets voor haar moeder koopt. Fantastische chocolade van Abel’s Deli en de bloemen op de foto zijn van Elen Baas
Als  speciaalzaak ben je nu in het voordeel, iedereen wil iets speciaals voor moeder. Geen standaard oplossingen, maar een prachtig samengesteld boeket, van de beste kwaliteit, speciaal voor moeder, communiceer dat ook! Het aanbevelen van een cadeaubon is voor veel zoekende gevers een uitkomst, wel leuk verpakken met bijvoorbeeld een klein presentje eraan. Het idee van een cadeaubon communiceren in de etalage, herhalen in de winkel en plaatsen bij de kassa.

  

No. 4 Presentatie ideeën

Moederdag wordt met liefde geassocieerd, door in je presentatie de kleuren van de liefde, rood en roze, te gebruiken zorg je voor een snelle visuele herkenning. Gebruik een rode opbouw of roze dozen, als open cadeau
De vormen die bij Moederdag passen zijn rond, de hartvorm kan tevoorschijn gehaald worden natuurlijk, die doet bij Valentijn ook het werk. Decoratie bloemen zijn een goede toevoeging als vrouwelijk symbool, maar ook omdat het lente is.
Het woord Moeder of Moederdag in de Winkelcommunicatie toevoegen is ook een goed idee, het kan maar duidelijk zijn! Ook het vermelden van de datum 13 mei is voor veel mensen een goede reminder om in actie te komen, zoals bij Douglas met een plafondhanger duidelijk wordt, wel hoop ik dat deze uiting een begin is van de grote Moederdag verleidings-actie

  

Bij Leonidas op het Station van Utrecht beelden zij een blij verraste moeder met de kreet ‘proef de lente!’ af in de etalage, waardoor deze promotie de hele lente mee kan. In dit geval zou ik er toch een los bordje met de datum aan toevoegen om zoals gezegd voorbijgangers tot actie aan te zetten

No. 5 Inpak service, extra uitpakken op Moederdag!

Een mooi ingepakt cadeau is heerlijk om te krijgen en heel fijn om te geven!
De inhoud is leuk, maar de verpakking, de buitenkant is de extra, presentatie is toegevoegde waarde. Ook dat is winkelbeleving, een stukje droom(verpakking)

Dus bied klanten het mooiste papiertje met het liefste label eraan. Geef die extra service (als je het nog niet deed)
Wist je dat sommige klanten de winkel voor hun cadeaus kiezen op de manier waarop de winkel verpakt?

Kopen is emotie
Laat het zien!

Ontvang nu GRATIS het 3 delig Werkboek Krijtbord Schrijven!

Waarom? Omdat het beter kan! Een krijtbord (of stoepbord) voor je zaak is het eerste contact met je toekomstige klant! Super belangrijk dus. Er valt winst te behalen!

werkboek krijtbord schrijven

You have Successfully Subscribed!