Complimenten voor CASA!
Tijdens ons laatste bezoek aan t’ stadsie (Utereg 😉 werden wij aangenaam verrast door CASA. Het leek wel of ze de input van ons Blog van vorig jaar augustus hadden gelezen! Bij de winkelentree zagen we tot onze verrassing niet meer de 2 mini buxus bollen in pot naast de deur, de buxusbollen waren uitgegroeid tot grote stapels winkelmanden! Met daarnaast sfeervolle meubelopstellingen! En niet standaard twee keer dezelfde, nee twee verschillende varianten.


Waarom we hier blij van worden?
Afgezien van het feit dat de winkelmanden wat ons betreft wel wat verder naar binnen mogen worden geplaatst (tip), worden wij vooral blij van de nieuwe gecoördineerde meubelopstellingen!
Deze meubelopstellingen zijn zoveel aantrekkelijker dan de tuinmeubelen die wij aantroffen afgelopen zomer. Dat was een ongestructureerde chaos met ditmaal een dubbele buxus aan weerzijden van de deur.
De huidige meubelopstellingen bieden de voorbijganger meer inspiratie en laten goed zien wat CASA te bieden heeft. Het getuigt van meer durf en creativiteit dan een standaard buxus in pot. Maar vooral omdat wij geloven in verbetering van winkelpresentaties. Omdat een goede presentatie beter verkoopt. Daarom!

1. Size Matters!
Om het oog te vangen van de passant moet je met je winkelentree vaak groots uitpakken. Zeker in een drukke omgeving. Kijk hoe de verhoudingen zijn, welke maatvoering past? Trekt jouw oplossing genoeg aandacht ? Als je alleen maar kleine producten hebt zou je kunnen denken aan in een ritme of een sterke kleur om dominanter te presenteren.

2. Wat zet jij buiten?
Vooropgezet dat je iets buiten mag zetten. (Wat wij trouwens echt voor jullie winkel hopen) Wat zet je dan buiten? Daar zien wij heel wat verschillende oplossingen voorbij komen. Op nummer 1 de plant in pot bij de deur. Vaak als set van 2 aan weerszijden van de deur om de ingang te markeren. Maar dan welke plant kies je? En welke pot?
Kies een look die past bij jouw brand of concept. Kies je voor echt of nep? Dat is vaak een kwestie van onderhoud. Let daarnaast ook op de uitvoering, misschien moeten de potten elke avond naar binnen gerold worden, dan is een oplossing met wielen of lichtgewicht bak een uitkomst.


3. Het bankje voor de deur
Met stip op nummer 2 het bankje! Een bankje of zitje is een heel uitnodigend gebaar voor je zaak. Ook hier natuurlijk vele varianten en mogelijkheden om jouw unieke merk te versterken. Maar met het bankje is er wel een probleem in de uitstraling…
Want hier bepaald namelijk vooral wie er op gaat zitten de uiteindelijke look. De mooie man die bij Scotch &Soda voor de deur zit is in ieder geval het perfecte visitekaartje voor deze winkelentree!

4. Het stoepbord voor je winkelentree!
En last but not least het stoepbord! Een stoepbord is natuurlijk een perfecte manier om bezoekers te werven voor je zaak. Kies je voor een stoepbord met een vaste invulling of kies je voor een wisselende boodschap?
Dat hangt af van wat je met je bord wilt bereiken en de boodschap die je wilt geven! Wil je bijvoorbeeld alleen maar zeggen dat je open bent dan kun goed een vast bord met tekst plaatsen in jouw stijl. Krijg je posters aangeleverd dan ga je voor een flexibele kliklijst als stoepbord.
Wil je meer persoonlijkheid èn flexibiliteit dan kun je voor een krijtbord kiezen. Zorg dan wel voor een een goed geschreven krijtbord! Kun je hier nog wel wat hulp bij gebruiken, klik dan hier voor informatie over onze workshops krijtbord schrijven.




Wij wensen je een unieke en aantrekkelijke winkelentree! Dat er maar veel mensen door naar binnen mogen komen!
Ondersteuning nodig om het inzicht en de vaardigheden van je team te versterken? Denk eens aan een TRAINING PRODUCTPRESENTATIE ! Voor winkelketens die willen werken aan hun winkeluitstraling.
Tot ziens en blijf kijken!
Kurien & Marjolein
Trackbacks/Pingbacks