Hoe krijg je de uitstraling in alle winkels gelijk?

On- en offline is de uitstraling van jouw formule niet gelijk

Vanuit jullie hoofdkantoor is de Retail formule voor de on-en offline winkels bepaald. Er is een duidelijke lijn uitgezet voor de uitstraling van het totale concept. Als formule- of marketingmanager ben je bezig met de omnichannel ontwikkeling van jullie Retail formule. Het online kanaal kun je snel bijsturen. Maar hoe gaat het offline?

Het belang van de juiste uitstraling en beleving in de (offline) winkel is groot. In de winkel komen bezoekers jouw merkbelofte echt tegen, dit is het moment van de waarheid. To buy or not to buy. De totale presentatie in de winkel is een ‘hands on’ project, daar komen veel factoren en vooral mensen aan te pas. Hoeveel controle heb je over wat managers en medewerkers op de vloer doen?

WHAT YOU SEE

IS WHAT YOU GET !

Hoe krijg je de uitstraling van je winkels overal gelijk?

Als je een filiaal bezoekt zie je dat elke floormanager zijn eigen invulling geeft aan de uiting van de formule.
Je denk dat het beter kan, maar hoe ga je de managers in jouw gedachte mee krijgen? Het moet toch mogelijk zijn het merk overal consistent/eenduidig te presenteren zonder goed bedoelde creatieve uitspattingen van de medewerkers. Hebben jouw shopmanagers wel genoeg kennis van presenteren in een winkel? Zijn de medewerkers toegerust met de juiste vaardigheden? Hoe krijg je daar controle over?

Tell me and I will forget > Show me and I will remember > Involve me and I will learn!

1ste hulp bij presenteren

Een TRAINING PRODUCTPRESENTATIE geeft de juiste tools!

Presenteren is mensenwerk. Ieder heeft zijn eigen vak maar presenteren kun je leren!
Op interactieve wijze geeft een training of workshop van 1 meter 60 deelnemers inzicht in het presenteren volgens jouw richtlijnen.

Training Productpresentatie

Een goede training Product-en winkelpresentatie begint met inzicht. Eerst leren kijken naar voorbeelden uit de Retail wereld om ons heen. Om daarna helder te zien hoe de eigen Retail formule is en waar de kansen liggen.

Na deze bewustwording gaan we met de oplossing aan de slag. Het praktische deel! Leren door doen. Met jullie producten en onze middelen en tips en voor een succesvolle presentatie bouwen aan herkenbare voorbeelden. Die bespreken wij gezamenlijk om zo inzicht te verwerven en te groeien.

De inhoud 

In een dagdeel komen de volgende onderdelen aan bod

  • Leren hoe klanten kijken, kiezen, kopen
  • Wat ziet een bezoeker in jouw winkel(s)?
  • Etaleren & Presenteren
  • Diverse winkelvoorbeelden ter inspiratie
  • Visual Merchandising
  • Presentatietechnieken en compositieleer
  • Oefenen onder begeleiding
  • De toetsing van een presentatie
  • Vaardigheden trainen in teamverband
  • Tips & tricks van de vakvrouwen

Extra opties
Een battle of challenge  als eindopdracht kan de energie/motivatie verhogen en maakt ook de kwaliteit onderling inzichtelijk. Om de training te bezegelen/verankeren/borgen kan een hand out op maat en/of een certificaat uitgereikt worden aan de deelnemers. De trainingen kunnen op elke gewenste locatie gegeven worden.

Leer jouw team eenduidig presenteren ! Eén team, één taal !

Resultaten van de training

Z

Na de training zijn de ogen van de deelnemers voor altijd geopend!

Z

Het belang van eenduidig presenteren voor jouw formule of merk is glashelder

Z

Je spreekt dezelfde taal waardoor je makkelijk kunt communiceren over de winkelpresentatie.

Z

Je team heeft meer inzicht en begrip voor het belang van een goede presentatie.

Z

Nieuwe positieve energie om met de winkel aan de slag te gaan

Z

Met de juiste handvatten commerciële presentaties maken.

Interessant! Neem contact met mij op


Verreik je Kick off meeting met een workshop of training om actief te werken aan de verbetering van je winkelpresentatie!